KUNT U IETS VERTELLEN OVER HET GEWAS DAT U OP DE MARKT BRENGT?
De orchidee – in al zijn fraaie verschijningen – staat al sinds 1997 centraal binnen het bedrijf van Arno en José van der Maarel. Door hun bijzondere toewijding, en die van hun medewerkers, heeft Maarel Orchids in de afgelopen jaren een toppositie bereikt en is nu toonaangevend in de teelt van pot Phalaenopsis. Aandacht voor kwaliteit, een scherp oog voor speciale soorten, vakmanschap, maar vooral een persoonlijke manier van zakendoen maakte van het bedrijf een marktleider. De continuïteit van Maarel Orchids ligt verankerd in vier belangrijke kernwaarden Consistent, Connect, Create en Care
HOE BENT U BIJ DIT CONCEPT GEKOMEN?
Maarel Orchids zet in alle segmenten van de markt haar producten af. Door goed te luisteren naar onze klanten, en hun vraagstukken goed te analyseren, konden we oplossingen voor deze problemen verwerken in maatwerk oplossingen. Voor de tuincentra zijn deze verwerkt in het ‘season orchids’ concept. Dit concept biedt oplossingen voor een betere presentatie van ons product gecombineerd met de invloed van seizoenen op de samenstelling van de tafel. Hogere omloopsnelheid door een frisse en rustige presentatie is daar het gevolg van.
WAT ZIET U ALS UW STERKE PUNTEN EN UW MEERWAARDE VOOR UW AFNEMERS?
De sterke punten van onze onderneming zit in onze flexibele organisatie. We staan er voor kleine- en grote klanten. Dat maakt onze organisatie uniek. De meerwaarde naar onze klanten zit in het meedenken met de klant. Naast onze product collecties, waarin ons standaard aanbod beschikbaar is, ontwikkelen we steeds meer maatwerk in verkoopoplossingen. De ‘Season Orchids’ concept is hier een voorbeeld van. We geven hier handvatten om de presentatie van de Phalaenopsis op de winkelvloer te verbeteren. De ondersteuningsrekken, gemaakt door Floor van Schaik, zijn hier een voorbeeld van.
WAT HEEFT U GEDAAN OM UW CONCEPT OPTIMAAL TE PRESENTEREN BIJ HET TUINCENTRUM?
Bij Maarel Orchids hebben we een demo-model staan in de showroom. Klanten uit heel Europa worden hier met het concept geconfronteerd. De demo is daarnaast veel onderweg naar klanten voor product presentaties en informatie dagen. Het concept is goed getest voordat het in de praktijk gebracht is. Wij verplichten ook niemand om een totaal concept af te nemen. Ons belang is een betere presentatie en daardoor een betere verkoop van Phalaenopsis.
HOE BELANGRIJK ZIJN VOOR U DE PRESENTATIE-REKKEN?
De presentatie rekken zijn essentieel in de ondersteuning van de Phalaenopsis. Het product blijft altijd lastig staan door de wortelgroei uit de pot en de lange pot-plant verhouding. Gevolg is dan ook altijd, een rommelige presentatie en beschadiging aan de planten. Met de rekken is dit grote probleem opgelost! De Phalaenopsis is één van de belangrijkste producten uit de kamerplanten afdeling. Verantwoordelijk voor een groot deel van de omzet. Dit is een belangrijke factor wat goed geregeld moet zijn binnen het tuincentrum.
HEEFT U NOG EEN ADVIES VOOR UW DOELGROEP?
Denk goed na over de positie en presentatie van de Phalaenopsis in uw tuincentrum. Hier zit de basis van een goede verkoop. Verse, frisse planten verkopen zichzelf, maar nog belangrijker, klanten komen er voor terug! Een belangrijke valkuil is verder het volume wat ingekocht wordt. Als het volume te groot is wordt de kans op uitval vergroot, het behaalde voordeel is dan snel verdampt…..
Maarel Orchids heeft kleinverpakkingen beschikbaar in al zijn kleurlijnen. Deze kleinverpakking gaat niet ten koste van beladingsgraad in de keten, en leidt dus niet tot kosten verhoging bij uw leverancier. Het geeft u echter wel de mogelijkheid om kleinere aantallen in te kopen.